Algemene voorwaarden
Gegevens van de onderneming
Boutique Lilo © - Lieselotte Peetermans
Mail: Info@boutiquelilo.be
Eenmanszaak te 1820 Steenokkerzeel, Vlaams-Brabant, België
Ondernemingsnummer: 0799 106 487
Btw: BE0799 106 487
Kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling van belasting. Btw niet toepasselijk.
Artikel 1 - Algemene bepalingen
De e-commerce website van Boutique Lilo ©, een éénmanszaak met maatschappelijke zetel te 1820 Steenokkerzeel, BTW BE0799 106 487, biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.
Onderhavige Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (Klant). Door het plaatsen van een bestelling bij Boutique Lilo, geeft de Klant aan dat hij akkoord gaat met deze Voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Boutique Lilo aanvaard zijn.
Artikel 2 - Prijs
Alle prijzen zijn in euro en exclusief verzendingskosten. Boutique Lilo heeft een Btw-vrijstelling als kleine onderneming. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders aangegeven. De prijs die op de dag van het bezoek op de website wordt vermeld, is de geldige prijs. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs. Indien leveringskosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. Vanaf 60 euro zijn de leveringskosten gratis in België (80 euro in Ned., Fra. en Dui.) . Indien na een tijd een reeds aangekocht product afgeprijsd wordt, kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op terugbetaling van het prijsverschil.
Artikel 3 - Aanbod
Ondanks het feit dat de webshop met de grootst mogelijke zorgvuldigheid werd samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Boutique Lilo niet. Boutique Lilo is in geen geval aansprakelijk ingeval van materiële fouten, zet- of drukfouten. Er kunnen dus geen rechten ontleend worden aan onopzettelijke foute omschrijvingen en / of afbeeldingen.
Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, wordt de klant verzocht contact op te nemen via mail: info@boutiquelilo.be of via het online contactformulier op de webshop (onder ‘Contact’). Door het artisanale karakter van sommige producten op de webshop, is het mogelijk dat er kleine onderlinge verschillen zijn bij hetzelfde product. Heeft u hierover een vraag, neemt u best contact op. Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan ten allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Boutique Lilo.
Artikel 4 – Online aankopen
De klant selecteert de artikelen en plaatst ze in het winkelmandje.
• Wanneer de bestelling volledig is, gaat de klant naar het winkelmandje waar hij een overzicht krijgt van de bestelling.
• De klant vult zijn gegevens in, alsook het leveradres.
• De klant kiest zijn verzendingsmethode: Er wordt voornamelijk gewerkt met Bpost, PostNL.
De klant heeft de keuze tussen de betaalwijzen die tijdens het bestelproces worden aangeboden:
• via bankkaart (Maestro, Bancontact) / Visa
• via Ideal
Factuur wordt meegestuurd via mail nadat de klant een bestelling heeft geplaatst.
Artikel 5 - Levering
Producten besteld via de webwinkel van Boutique Lilo worden geleverd in België, Nederland, Frannkrijk en Duitsland. (Deze landen hebben verschillende verzendkosten). De levering gebeurt kostenloos vanaf een aankoopbedrag gelijk aan of meer dan € 60 (België).
Klanten woonachtig te Steenokkerzeel of Kampenhout kunnen indien gewenst gebruik maken van gratis levering door Boutique Lilo zelf. Dit geldt enkel wanneer het leveradres ook in een van deze twee gemeenten gevestigd is (Via de codes 1820gratis en 1910gratis).
De vermelde leveringstermijn (België: 2-4 dagen; Nederland, Frankrijk en Duitsland: 3-6 dagen) geldt enkel als indicatie en is niet bindend. Boutique Lilo kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het overschrijden van de levertermijn, beschadiging of vermissing van producten tijdens de verzending.
Correctheid van adresgegevens is de verantwoordelijkheid van de klant. Indien een bestelling om deze reden niet aankomt, is Boutique Lilo niet verplicht een nieuwe bestelling kosteloos te verzenden.
Als een bestelling niet geleverd wordt binnen de aangegeven tijd, kan op vraag van de Klant een onderzoek ingesteld worden bij de vervoerder, wat meerdere dagen in beslag kan nemen. Gedurende deze periode kan niet overgegaan worden tot terugbetaling of een nieuwe verzending.
Artikel 6 – Eigendomsvoorbehoud/Eigendomsrecht
Alle inhoud en artikelen (zowel prints als originele items) op de webshop van Boutique Lilo zijn in het exclusieve bezit van Boutique Lilo en is beschermd door de Belgische en internationale auteursrechtwetten. Op alle producten gelden auteursrechten en mogen niet gebruikt/gekopieerd worden zonder toestemming van Boutique Lilo ©.
Artikel 7 – Retourneren/herroepingsrecht
De Klant heeft het recht om de geleverde artikelen van Boutique Lilo te retourneren, met vermelding van reden, binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling volgens het Europees Herroepingsrecht.
De Klant dient Boutique Lilo hiervan altijd via e-mail op de hoogte te brengen. Na ontvangst van een retourbevestiging, moeten de artikelen binnen een termijn van 10 kalenderdagen worden terug gezonden, in onbeschadigde toestand en voldoende gefrankeerd. Niet gemelde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd. Boutique Lilo staat zelf niet in voor de retourkosten.
Bij het retourneren, betaalt Boutique Lilo enkel de aankoopprijs van de artikelen terug, niet de verzendkosten, tenzij het een artikel betreft dat verkeerdelijk werd geleverd. Na ontvangst van de retourneerde bestelling, zal het aankoopbedrag binnen een termijn van 14 kalenderdagen terug betaald worden.
Artikel 8 - Garantie
De geleverde producten zijn vrij van gebreken. Deze garantie is geldig tot 4 weken na levering van het artikel. Nadien vervalt elk recht op vergoeding of vervanging.
De Klant is steeds verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te controleren. Indien één of meer van de geleverde producten niet voldoen aan de afgegeven garantie, dient de Klant Boutique Lilo hiervan via e-mail op de hoogte te stellen, met vermelding dat hij aanspraak maakt op de garantie en een beschrijving van het gebrek. Na retourzending en beoordeling van de garantie aanspraak, wordt het artikel door Boutique Lilo vervangen of vergoed.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant vooraf contact op te nemen met Boutique Lilo waarna de klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen aan Boutique Lilo. (zie ook artikel 7 retourneren)
De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal gebruik.
Artikel 9 – Privacy en persoonsgegevens
Door een bestelling te plaatsen bij Boutique Lilo ©, staat de klant uitdrukkelijk toe over te gaan tot de verwerking en het gebruik van zijn/haar persoonsgegevens voor doeleinden zoals de administratie van het klantenbestand, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen. Persoonsgegevens worden uitsluitend door Boutique Lilo gebruikt en zullen nooit aan derden doorgegeven worden.
De webshop maakt gebruik van cookies om inzicht te krijgen in het gebruik van de webshop door bezoekers.
De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op deze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.
Artikel 10 – Toepasselijk recht
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.
De rechtbanken van de woonplaats van de Klant zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Klant kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Artikel 11 – Wijziging voorwaarden
Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.
Boutique Lilo kan deze Voorwaarden steeds zonder nadere kennisgeving wijzigen. Elke aankoop na de wijziging, houdt een aanvaarding in door de klant van deze nieuwe Voorwaarden.